شهید سید مجتبی علمدار

 شهید سید مجتبی علمدار از چهره‌های شاخص هشت سال دفاع مقدس است که با نوای گرمی که داشت فضای معنوی جبهه را رونق می داد و با مرثیه خوانی خود قدم‌های رزمندگان را بر عهدی که با اباعبدالله الحسین بسته بودند، ثابت و مستحکم می‌نمود. این شهید در وصیت‌نامه خود اشاره به ده قانونی می‌کند که روح خود را به وسیله آن‌ها خدایی کرده‌است. این قوانین عبارتند از:

قانون اول: بارالها، اعتراف می‌کنم که قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه‌ی قرآن را باید بخوانم. اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیلی نتوانستم این ده آیه را بخوانم روز بعد باید حتما یک جزء کامل بخوانم.

قانون دوم: پروردگارا، اعتراف می‌کنم که به معانی نمازم دقت نداشتم و در نماز حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز می‌شدم. حداقل باید روزی دو رکعت نماز قضا بخوانم و اگر روزی به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت را بخوانم باید روز بعد قضای یک روز کامل را(هفده رکعت، تمامی نمازهای واجب یک روز) بخوانم.

قانون سوم: خدایا، اعتراف می‌کنم که مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم که مواظب اعمالم باشم ولی نشد و غافل شدم. حداقل هرشب قبل از خواب برای تقرب به تو دو رکعت نماز تقرب بخوانم و اگر شبی از این دو رکعت به هر دلیلی غافل شدم بردایش هشت ریال صدقه بدهم وهشت رکعت هم نماز قضا بخوانم.

قانون چهارم: خدایا اعتراف می‌کنم که شب با یاد تو نخوابیدم و برای مناجات شبانه و نماز شب بیدار نشدم. حداقل باید در هفته دو شب نماز شب بخوانم و شب‌های پنج شنبه و جمعه بهتر است و اگر به هر دلیل موفق به انجامش نشدم باید پنجاه ریال صدقه بدهم و قضای نماز شب را هم بجا بیاورم

قانون پنجم: خدایا اعتراف می‌کنم که آیه شریف« ألَم یَعلَم بِأنَ الله یَری »[1] را در همه کارهایم دخالت ندادم و برای عزیز کردن خودم کار کردم. حداقل باید در هفته دو روز زیارت عاشورا بخوانم و صبح‌های جمعه سوره الرحمن بخوانم و اگر به هر دلیلی موفق نشدم زیارت عاشورا را بخوانم باید هفته بعد چهار صبح زیارت عاشورا و یک جزء قرآن بخوانم و اگر سوره الرحمن را نتوانستم بخوانم باید در اسرع وقت قضایش را قرائت کنم و دو حزب از قرآن را نیز به آن اضافه کنم.

قانون ششم: حداقل باید در آخرین رکوع و تمامی سجده های نماز‌های واجبم بر حضرت محمد و اهل‌بیت ایشان صلوات بفرستم و اگر به هر دلیلی از آن غافل شدم باید به ازای هر صلوات ده ریال صدقه بدهم و یکصد مرتبه صلوات بفرستم.

قانون هفتم: حداقل باید در هر 24 ساعت هفتاد مرتبه استغفار کنم و اگر غافل شدم روز بعد 300 مرتبه واگر آن هم فراموش شد600 مرتبه باید استغفار کنم.

قانون هشتم :در هر جا که نماز را تمام می‌خوانم باید دو روز در هفته را روزه بگیرم بهتر است که آن دو روز دوشنبه و پنج‌شنبه باشد و اگر روزی از آن غافل شدم در هفته بعد باید سه روز روزه بگیرم و صد ریال هم صدقه بدهم.

قانون نهم: در هر روز باید پنج مسأله از احکام شرعی و فتاوای حضرت امام را بخوانم و اگر به هر دلیلی نتوانستم روز بعد پانزده مسأله را باید بخوانم.

قانون دهم: در هر 24 ساعت باید 5مرتبه تسبیحات حضرت زهرا را بخوانم و هر وقت به هر دلیلی نتوانستم به ازای هر مرتبه سه بار این عمل را تکرار کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی